2015 > 11

Säkerheten i registreringsdatabasen har uppgraderats. Alla installationsfiler som nedladdats/installerats före 2015-10-10 kommer att ge ett felmeddelande vid registrering. Gäller samtliga CADdirekt program.

Åtgärd. Ladda hem en ny installationsfil och utför en ny installation.
Installationsfil hämtas under menyval Produkter. Välj önskad CADdirekt-produkt. Fyll i uppgifter i fälten och skicka formuläret..Klicka på exe-filen nedladdning startar automatiskt. Efter nedladdning klicka på installationsfilen. Ny installation skriver över din nuvarande installation.

Nu kommer registrering kunna genomföras! CADdirekt ber om ursäkt för besvär som detta orsakat!

// CADdirekt Support, Patrik Barkman

Har ni en CADdirekt applikation installerad på progeCAD, börja då med att avinstallera den innan ni avinstallerar progeCAD.

Om en progeCAD är registrerad på en dator och man vill flytta licensen till en annan dator så skall programmet avisntalleras från nuvarande dator. Detta gör man via Windows start/program / progeCAD / progeCAD Center.

I programmet som startar, klicka på "Utility" och välj Uninstall.

Nu avinstalleras programmet från datorn och licensen återlämnas till databasen och blir "ledig" för ny installation.

Om ni har en tidigare version än den senaste så sök på hårddisken efter installationsfiler exempelvis pcad2014proeng.exe och ta med den till den nya datorn.

Sedan är det bara att köra installationsprogrammet och registrera licensen enligt instruktioner från installationsprogrammet.

// CADdirekt Support, Patrik Barkman

Att flytta CADdirekt licens till annan dator är utförligt beskrivet i manualen som ni kan öppna från rullgardinsmenyn. "Hjälpfil"
Läs i innehållsförteckningen vilen sida som detta ä beskrivet. Följ anvisningarna.

// CADdirekt Support, Patrik Barkman