Kvalitetspolicy för CADdirekt
2024-06-01
CADdirekt/Dokumentassistans kvalitetspolicy ger riktlinjer avseende kvalitet och de faktorer som påverkar våra produkter och tjänster. Alla anställda och andra som tillfälligt utför uppdrag inom CADdirekt/Dokumentassistans ska följa denna policy.
Syfte
Målet med CADdirekt/Dokumentassistans kvalitetsarbete är nöjda kunder. CADdirekt/Dokumentassistans skall förknippas med hög kvalitet vad avser produkter inom kärnverksamheten som; Dokumenthantering, utbildning samt programutveckling.
Riktlinjer
Ledningen skall sätta tydliga kvalitetsmål som kommuniceras, följs upp och revideras och för vårt miljöarbete utgår vi ifrån vår dokumenterade policy.
Ansvar
Alla inom företaget har gemensamt ansvaret för att utveckla och vidmakthålla kvaliteten hos våra produkter och tjänster. Alla skall var och en i sin arbetsuppgift, bidra till att uppfylla kvalitetsmålen genom att för sina leverantörer definiera vad de förväntas utföra och själv tillgodose de egna kundernas behov.
Varje organisatorisk enhet har ansvaret för kvaliteten på sitt eget arbete, men också för att efter förmåga underlätta för andra att uppnå sina kvalitetsmål.
Det åvilar varje person och varje enhet att inom eget område korrigera gjorda fel och avvikelser och vidta åtgärder som eliminerar eller minskar risken för upprepning. Om ansvarigs egna befogenheter eller resurser inte är tillräckliga för att undanröja felet, skall detta omedelbart anmälas till VD.
Avdelningschef får inte ta beslut som innebär att fel eller avvikelse förs vidare till en annan avdelningschefs område.
Kundtillfredsställelse
Vår framgång bygger på:
- förståelsen av våra samarbetsparters och marknadens behov, synpunkter och önskemål.
- en kontinuerlig dialog och hållbara relationer som skapar förutsättningar för förbättringar av våra produkter och tjänster.
Uppförande koder
CADdirekt/Dokumentassistans följer:
- de lagar och förordningar som råder men även CADdirekt/Dokumentassistans egna etiska regler i enlighet med framtagna instruktioner om uppförande
- driver sin verksamhet i samklang med CADdirekt/Dokumentassistans gemensamt antagna policy för hållbar utveckling.
Ständiga förbättringar
Vår verksamhet och affärsidé styrs av ständiga förbättringar i genomförandet.
Vi:
- baserar våra beslut på våra kunders behov och våra möjligheter att lösa dessa
- gör rätt saker i rätt tid och på rätt sätt
- arbetar proaktivt med att förebygga problem och risker
- engagerar medarbetare i vårt dagliga förbättringsarbete i syfte att öka kundtillfredsställelsen
- vidareutvecklar ständigt vår personal
Kvalitetssäkringsrutiner CADdirekt/Dokumentassistans
Vår organisation delas i produkter, produktion och utbildning.
Med god kunskap och framför allt lång erfarenhet så ska vår organisation se till att tillsammans med kunden ta fram ett konkurrenskraftiga lösningar.
Vår organisation ska också vara en stödenhet för våra kunder i form av kreativitetskapande och idéer.
Våra produkter och tjänster skall löpande utvecklas men alltid noggrant testas innan de levereras till våra kunder. Efter varje utbildningstillfälle ska utbildningen utvärderas.
Efter support ett supportärende skall kunden uppmanas at lämna ett utlåtande på vår websida som information till andra kunder och intressenter.
Reklamationer/Avvikelser
Vi har en strikt reklamationsrutin en reklamation ska vara avslutad senast efter 5 arbetsdagar.