Skip to main content

Kostnadsfri

Personlig Introduktion & Teknisk Support

Få hjälp och support oavsett om du handlar nu eller behöver hjälp med aktuell provperiod.
Vi erbjuder även introduktion för nya användare och hjälp med att installera och aktivera din produkt.

Tidigare Versioner

Här hittar du en länk till tidigare versioner av mjukvaran som finns tillgängliga för nedladdning. Detta kan vara användbart om du behöver återgå till en äldre version på grund av kompatibilitetsproblem eller andra tekniska behov.

Visa tidigare versioner

Supportcenter

Vanliga Frågor

Kan man prova CADdirekt före köp?
Ja, via nedladdningslänk som skickas efter registrering kan CAD program och vald CADdirekt produkt installeras och testas i 30 dagar utan kostnad.

Ingår uppgraderingar?
Ja, under aktiv hyrperiod ingår alla uppgraderingar från CADdirekt.

Hur får man support på CADdirekt´s produkt och vad kostar det?
Support är kostnadsfri. Kontakta supporten via mail support@caddirekt.se eller ring 08-204010 och ange att ni önskar få support så blir ni kontaktade så for som möjligt.

Ps. vi skiljer på support och utbildning! Support är avhjälpande fel.
Utbildning tillhandahåller vi gärna. Kontakta CADdirekt för mer information och offert.

Installation

CADdirekt är tilläggsapplikationer till CAD-program.
Börja med att installera CAD programmet. CADdirekt har stöd för installation på AutoCAD, AutoCAD LT, progeCAD eller BricsCAD och flera versioner av dessa.

Efter installation Starta CAD-programmet så att ni ser att allt fungerar.
Installera där efter CADdirekt applikationen.
Följ instruktioner genom installationen.

Välj att lägga upp sökvägar på skrivbordet för snabbare start av CADdirekt.

CADdirekt för CAD har 30 dagars testperiod. Utan köptvång.
Under testperioden..
– Full funktionalitet
– Möjlighet till visning av programmet via Teamviewer
– Support
Efter 30 dagas testperiod måste registrering utföras en licens kan köpas via våra återförsäljare eller direkt från CADdirekt.
Om CADdirekt visar dialoger med text och felkoder eller att funktioner slutar att fungera som det brukar kan det vara flera orsaker.

Problem & Felsökning

  1. Stäng CAD programmet/CADdirekt och starta om.
  2. Stäng CAD programmet/CADdirekt

Start CADdirekt applikationens Verktyg. Och kör Reparation

  • Registrera Lic
  • Flytta licens
  • Avregistrera licens.
  • Registrering utan internet anslutning

Fjärrsupport

Med hjälp av TeamViewer kan vi erbjuda fjärrsupport.

Installera TeamViewer

  1. Automatisk nedladdning av TeamViewer
    Ladda ner gratisversionen av Teamviewer
  2. Om den automatiska installationen i steg 1 inte fungerar
    Ladda ner installationsfilen för TeamViewer från webben
    Till Windows
    I Windows kan du söka efter TeamViewer för att hitta installationsfilen, om installationen inte skulle starta automatiskt.
  3. Starta installationen
    Det kan komma upp en ruta där får godkänna att installationsprogrammet körs. När sedan installationsprogrammet öppnas får du två val
    Hur vill du gå vidare? Välj Installera
    Hur vill du använda TeamViewer? Välj Privat/icke-kommersiellt bruk
    Klicka sedan på Godkänn-slutför
  4. Efter att installation är klar öppnas en webbsida till den engelska manualen samtidigt som programmet startas.

Godkänn fjärrstyrning TeamViewer

  1. Starta TeamViever
    På Windows skriver du in TeamViewer i sökfältet längst ner till vänster och då ska programmet komma upp som första valet längst upp. Om det enbart kommer upp en fil som heter TeamViewer_Setup.exe, eller liknande, så är programmet inte installerat och du får öppna den filen för att installera programmet.
  2. Starta en session
    I TeamViewer klickar du på de två pilarna i vänsterspalten, för att komma till sidan med Tillåt fjärrstyrning. Under rubriken Tillåt fjärrstyrning har du uppgifterna Ditt Id och Lösenord, som vi kan använda för att koppla upp till din dator. När sessionen har startat får du en ruta längst ner till höger och vi kan nu fjärrstyra din dator och visa på din skärm.